Przyszli księgarze w NIK

W Andrzejkowy poranek Izba gościła młodzież z IV klasy Technikum Księgarskiego w Warszawie. Młodzi ludzie byli bardzo komunikatywni, o wysokiej kulturze osobistej, chłonęli prezentowaną wiedzę, a na koniec umówili się na kolejną lekcję w NIK.

Na początek prowadząca zajęcia, Doradca Dyrektora Biura Organizacyjnego Jolanta Kruszewska, opowiedziała przybyłym gościom historię Znaku Polski Walczącej. Okazało się, że młodzież była świetnie przygotowana do zajęć – wiedzieli, że na murach NIK znajdują się trzy Kotwice.

Następnie wycieczka przeszła do popiersia pierwszego Prezesa Najwyższej Izby Kontroli Państwa, Józefa Higersbergera. Była to okazja, żeby nawiązać do niełatwych początków NIK. Uczniowie wysłuchali historii o założycielu Izby, marszałku Józefie Piłsudskim i dwóch prezesach Najwyższej Izby Kontroli w III RP - Walerianie Pańce i Lechu Kaczyńskim. Duże wrażenie na młodych ludziach wywarły umieszczone w korytarzu prezesa chronologiczne fotografie prezesów NIK, dekret powołujący NIKP oraz zdjęcia archiwalne Izby.

Zajęcia na sali im. L. Kaczyńskiego rozpoczęły się od filmu historycznego, następnie prowadząca wygłosiła prezentację. Uczniowie z przyjemnością wzięli udział w lekcji i byli bardzo zdyscyplinowani. Z dużym zainteresowaniem wysłuchali prezentacji, przerywali wykład, aby dopytywać o różne rzeczy, np.: co i kogo może kontrolować NIK, jakie mogą być tematy kontroli, czy prezesa można odwołać.

Na koniec, już tradycyjnie, odbył się – cieszący się wielką popularnością - quiz z nagrodami. Nawet ci, którzy mieli mniej szczęścia, dostali nagrody pocieszenia. Prezent otrzymała też reprezentowana przez czwartoklasistów szkoła – były to dzieła Naczelnika Państwa Józefa Piłsudskiego. Młodzi ludzie byli bardzo zadowoleni z lekcji w Izbie i od razu umówili się na kolejną.

Informacje o artykule

Data utworzenia:
05 grudnia 2023 11:20
Data publikacji:
05 grudnia 2023 11:20
Wprowadził/a:
Andrzej Gaładyk
Data ostatniej zmiany:
05 grudnia 2023 11:24
Ostatnio zmieniał/a:
Andrzej Gaładyk

Przeczytaj treść ponownie