- Gmina
- nadzór nad działalnością szkoły w zakresie administracyjnym i finansowym
- zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach
- opracowanie i realizacja programów polityki zdrowotnej
- rozpoznanie potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców
- Dyrektor szkoły
- zapewnia gabinet profilaktyki zdrowotnej
- współpracuje z podmiotem leczniczym pielęgniarki szkolnej
- zapewnia uczniom miejsce na pozostawianie podręczników i przyborów szkolnych
- zapewnia ergonomiczne warunki nauki
- zapewnia warunki realizacji zajęć wychowania fizycznego
- współpracuje z pielęgniarką i lekarzem sprawującymi opiekę zdrowotną nad uczniami
- współpracuje z rodzicami na rzecz rozwoju ich dzieci
- współpracuje z gminą i innymi podmiotami wspomagającymi aktywność fizyczną uczniów oraz profilaktykę wad postawy
- Nauczyciel/wychowawca
- dba o właściwą postawę ciała ucznia podczas lekcji
- dba o ergonomiczne warunki pracy ucznia podczas lekcji
- współpracuje z rodzicami, innymi nauczycielami oraz pielęgniarką w realizacji działań profilaktycznych
- Nauczyciel wychowania fizycznego
- dostosowuje metody pracy i formy zajęć ruchowych do możliwości i potrzeb dziecka, poziomu jego sprawności i wydolności
- przekazuje uczniom wiedzę niezbędną dla podtrzymania aktywności fizycznej i nawyków zdrowego stylu życia
- motywuje do uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego oraz pozalekcyjnych formach aktywności ruchowej
- stosuje różnorodne formy aktywności fizycznej uczniów, wspierających ich harmonijny rozwój
- Pielęgniarka lub higienistka szkolna
- przeprowadza testy przesiewowe w zakresie rozwoju fizycznego
- kieruje postępowaniem poprzesiewowym uczniów z dodatnim testem przesiewowym
- prowadzi edukację zdrowotną uczniów
- współpracuje z rodzicami oraz nauczycielami w planowaniu i realizacji działań dla uczniów zakwalifikowanych przez lekarza do poszczególnych grup wychowania fizycznego oraz gimnastyki korekcyjnej
- Państwowa Inspekcja Sanitarna
- nadzór nad warunkami higieny pomieszczeń i wymaganiami w stosunku do sprzętu używanego w szkołach, w tym organizacji stanowiska pracy ucznia, dostosowania mebli edukacyjnych do zasad ergonomii