Wyszukane artykuły - "transport"


Artykuły (55):

Przez powiaty i gminy pojedziemy lepszymi drogami

NIK o realizacji „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 – 2019”

więcej treści z artykułu: Przez powiaty i gminy pojedziemy lepszymi drogami

Jak uniknąć powtórki kryzysu budowlanego, który zagraża rozwojowi kraju? [podsumowanie debaty]

Szybko rosnące ceny surowców, brak klauzul waloryzacyjnych, brak pracowników i ograniczanie przez banki gwarancji to główne przyczyny kłopotów, w które zaczynają wpadać firmy budujące głównie drogi i linie kolejowe. Ich reprezentanci a także przedstawiciele rządu, parlamentu, eksperci uczestniczyli w konferencji zorganizowanej w Warszawie przez Najwyższą Izbę Kontroli. Dotyczyła najpoważniejszych problemów branży budowlanej. Otwierając spotkanie Prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski zwrócił uwagę, że zaczynają upadać małe i średnie firmy budowlane, co wymusza zbudowanie mechanizmów elastycznego reagowania na obecną sytuację na rynku.

więcej treści z artykułu: Jak uniknąć powtórki kryzysu budowlanego, który zagraża rozwojowi kraju? [podsumowanie debaty]

Mistrz kierownicy wycieka

NIK o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych

więcej treści z artykułu: Mistrz kierownicy wycieka

Mordercze spaliny

NIK o ochronie powietrza przed zanieczyszczeniami cz. II

więcej treści z artykułu: Mordercze spaliny

Transporty drewna niszczą drogi

NIK o wykonywaniu zadań przez zarządców dróg wojewódzkich w zakresie utrzymania, remontów i ochrony dróg

więcej treści z artykułu: Transporty drewna niszczą drogi

GDDKiA realizując inwestycje drogowe nie zabezpieczyła interesu Skarbu Państwa

W latach 2011 – 2016 Skarb Państwa wypłacił podwykonawcom i kontrahentom, z tytułu niespłaconych przez wykonawców drogowych zaległych należności, ponad 1,3 mld zł. Umowy zawierane przez GDDKiA z wykonawcami niedostatecznie zabezpieczały interes Skarbu Państwa. Brakowało w nich m.in. monitoringu płatności, tak aby na bieżąco wiedzieć, czy wykonawcy płacą podwykonawcom i kontrahentom. Dodatkowo Specustawa, która miała pomóc w ratowaniu branży budowlanej przed upadłościami, nie została przez Generalną Dyrekcję właściwie zrealizowana. Części firm obniżono, albo w ogóle nie wypłacono przysługujących im należności.

więcej treści z artykułu: GDDKiA realizując inwestycje drogowe nie zabezpieczyła interesu Skarbu Państwa

Transport publiczny w obszarze Bydgosko-Toruńskim coraz atrakcyjniejszy

Rozbudowa systemu publicznego transportu zbiorowego zwiększyła atrakcyjność Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego. Unowocześnienie taboru szynowego i rewitalizacja linii kolejowej doprowadziły do skrócenia o jedną trzecią czasu przejazdu pociągiem między Bydgoszczą a Toruniem. Istotnie poprawiło to skomunikowanie największych miast województwa kujawsko-pomorskiego. Nie udało się na razie wprowadzić wspólnej taryfy biletowej, cyklicznego ruchu pociągów między Bydgoszczą a Toruniem, ani jednolitych rozwiązań technicznych na peronach kolejowych.

więcej treści z artykułu: Transport publiczny w obszarze Bydgosko-Toruńskim coraz atrakcyjniejszy

NIK o bezpieczeństwie przewozów kolejowych

Stan bezpieczeństwa przewozów kolejowych w naszym kraju nie jest w pełni zadawalający, pomimo wypełniania zadań przez podmioty odpowiedzialne za jego bezpieczeństwo. Poprawę bezpieczeństwa przewozów utrudniają bariery prawne, finansowe i organizacyjne, w tym związane przede wszystkim z niewłaściwym stanem technicznym blisko połowy linii kolejowych oraz przestarzałym taborem kolejowym. W ocenie NIK, zbyt wolno postępuje wdrażanie europejskiego systemu sterowania ruchem kolejowym (ERTMS), który jest kompatybilny pomiędzy krajami UE. Niepokoi również fakt, że dworce kolejowe, które rocznie obsługują ok. 300 mln pasażerów, nie są objęte systemem zarządzania bezpieczeństwem na kolei, bo w ustawie o transporcie nie zostały zaliczone do elementów infrastruktury kolejowej. Co więcej część dworców nie jest przygotowana do prowadzenia działań ratunkowych oraz ewakuacji pasażerów w przypadku wystąpienia pożaru lub innych zagrożeń, w tym o charakterze terrorystycznym.

więcej treści z artykułu: NIK o bezpieczeństwie przewozów kolejowych

Przeczytaj treść ponownie