Formularz kontaktu "Skargi i wnioski"

Skargi i wnioski kierowane do Najwyższej Izby Kontroli są cennym źródłem wiedzy o sytuacji społeczno-gospodarczej kraju i mogą być wykorzystywane w działalności kontrolnej NIK. Aby skarga mogła zostać rozpatrzona musi być podpisana (imię i nazwisko lub nazwa) oraz opatrzona adresem pocztowym lub mailowym wnoszącego. Anonimowa korespondencja nie jest rozpatrywana.

Skarga rozpatrywana jest bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż miesiąc. Nadawca jest informowany o sposobie jej załatwienia.

Wypełnienie pól oznaczonych gwiazdką * jest obowiązkowe.


Informacja o wnioskodawcy *






lub






Dane adresowe *






lub









Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje się, że:


  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Najwyższa Izba Kontroli z siedzibą w Warszawie, ul. Filtrowa 57, kod pocztowy 02-056, tel. 22 444 50 00.
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Najwyższej Izbie Kontroli: tel. 22 444 58 19, e-mail: iod@nik.gov.pl. adres: ul. Filtrowa 57, kod pocztowy 02-056 Warszawa.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane są w celu rozpatrzenia i załatwienia skargi lub wniosku, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c albo e oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO w zw. z art. 223 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  4. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Odbiorcą danych może być również podmiot świadczący usługi IT w zakresie serwisowania i usuwania awarii, na rzecz Administratora danych, na zasadach ściśle określonych w umowach z NIK.
  5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do rozpatrzenia i załatwienia skargi lub wniosku, a następnie przez okres archiwizacji dokumentów wynikający z przepisów powszechnie obowiązujących oraz przepisach wewnętrznych NIK.
  6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla rozpatrzenia i  załatwienia skargi lub wniosku.
  7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
  8. Posiada Pani/Pan:
    • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
    • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
    • prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 18 ust. 1 RODO,
    • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy o ochronie danych osobowych,
    • prawo sprzeciwu wobec przetwarzania dotyczących Pani/Pana danych osobowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO, w przypadkach określonych w art. 21 RODO.
  9. Nie przysługuje Pani/Panu:
    • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b lub d RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
    • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.


Trwa ładowanie zadania =
Zmień zadanie matematyczne

Przeczytaj treść ponownie

Warto zobaczyć na stronie nik.gov.pl

Skargi i wnioski

Skargę można zgłosić:

  • listownie, za pośrednictwem poczty;
  • osobiście, w Kancelarii Ogólnej NIK;
  • faxem;
  • e-mailem;
  • formularzem na stronie internetowej
  • osobiście, spotykając się bezpośrednio z pracownikiem NIK (w godzinach przyjęć interesantów).

Sposób rozpatrywania skarg i wniosków reguluje zarządzanie Prezesa Najwyższej Izby Kontroli nr 53/2014

Informacje dotyczące trybu składania petycji, skarg, wniosków oraz o kompetencjach NIK można uzyskać telefonicznie. Pracownicy Wydziału Skarg i Wniosków NIK (centrala NIK) oraz upoważnione osoby (Delegatury) są do Państwa dyspozycji.

Dane kontaktowe >>

Czy wiesz, że..

W 2017 roku do NIK wpłynęło 5395 skarg i wniosków.